اولین گفتگوی مفصل ، جالب و خواندنی با "قادر حسن" مهاجم جدید استقلال!
نوشته شده توسط : alireza



همسایه‌های ایرانی‌ام درفرانسه همیشه درمورد قرمز وآبی کری می‌خواندند حجازی اخراجم کرد اما خیر و صلاحم را می‌خواست/ شبیه روبینیو بازی می‌کنم ولی عاشق زیدان هستم


قادر حسن احمد اسماعیل متولد بیست و سوم می 1987 فوتبالش را از تیم زیر چهارده ساله‌های لیگ فرانسه شروع کرد و در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید این باشگاه توپ زد.

قادر حسن که در حال حاضر در تیم دی‌استرادای اسلواکی توپ می‌زند پیشنهاداتی از تیم‌های ترکیه و قطر داشت ولی اختلاف او با مسوولان باشگاه دی‌استرادا باعث شد تا این بازیکن مسلمان و فرانسوی نتواند به این باشگاه‌ها برود و در نهایت کار به جایی رسید که او قرارداد داخلی با باشگاه استقلال تهران منعقد کرد.

چه شد که با باشگاه استقلال به توافق رسیدی؟

من تا حدودی از باشگاه استقلال شناخت داشتم ولی پس از جلسه با مدیران دو باشگاه استقلال و دی‌استرادا تمایلم برای پیوستن به استقلال بیشتر شد.

در این مورد تحقیق هم کردی؟

خیلی... من دروغ نمی‌گویم وقتی بحث استقلال مطرح شد، حسابی روی این تیم تحقیق کردم و فهمیدم که استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است. من حالا می‌توانم در لیگ ایران و جام باشگاه‌های آسیا به استقلال کمک کنم و این را می‌دانم که استقلال محبوب‌ترین تیم ایران است. در ضمن شنیده‌ام استقلال در آسیا هم موفقیت‌های خوبی داشته و جزو پرافتخارترین‌هاست. البته این پایان ماجرا نبود چون من قبلا هم در مورد فوتبال ایران چیزهایی می‌دانستم و شنیده بودم که پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگ ایران هستند. من وقتی در فرانسه بودم چند همسایه ایرانی داشتم که همیشه راجع به قرمز و آبی با من صحبت می‌کردند.

جدا از اینها کوئیکه هم در مورد ایران و استقلال اطلاعات خوبی به من داد. کرانیکار و لورانت که مدتی در دی‌‌استرادا سرمربی من بودند هم از ایران شناخت خوبی داشتند و با من در این مورد صحبت کردند... خیالتان راحت... در طول این مدت به هر کسی رسیدم در مورد فوتبال ایران و استقلال سوال کردم.

در جلسه‌تان با حجازی و فتح‌ا...‌زاده چه گذشت؟

با حجازی در مورد استقلال صحبت کردم. او که قبلا مدیر فنی ما بوده، حالا در استقلال است و بدون شک او خیلی استقلالی است! (خنده) جدا از حجازی با مدیر عامل ایرانی باشگاه دی‌استرادا هم صحبت کردم و او هم مرا برای پیوستن به استقلال تشویق کرد. در جلسه‌ای که با آقای فتح‌ا...‌زاده در اسلواکی داشتیم با ایشان صحبت کردم. آنطور که در مورد فتح‌ا...‌زاده شنیدم او مدیر خوب و با سابقه‌ای است. البته ماجرای ترانسفرهای فتح‌ا...‌زاده هم در نوع خودش جالب است و ایشان کارنامه خوبی در این زمینه دارد. امیدوارم در استقلال آنقدر خوب بازی کنم که فتح‌ا...‌زاده مرا به تیم‌های خوب اروپایی ترانسفر کند.

چه شد که حجازی تو را از دی‌استرادا اخراج کرد؟!

(خنده) اخراج من از تمرینات دی‌استرادا اتفاق جالبی بود که باعث شد روابط من با او بیشتر شود. غیبت من در یکی از جلسات تمرینی دی‌استرادا باعث شد تا حجازی که مدیر فنی تیم ما بود برای چند روزی مرا از تمرینات این تیم اخراج کند. راستش را بخواهید در آن زمان خیلی ناراحت شدم ولی بعدا فهمیدم که حجازی خیر و صلاح مرا می‌خواسته و به فکر این بوده تا من بازیکن حرفه‌ای‌تر و منظم‌تری باشم. من می‌دانم که حجازی اسطوره باشگاه استقلال است و می‌دانم که او جزو محبوب‌ترین بازیکنان ایران بوده است. من ارتباط خوبی با حجازی دارم و وقتی شنیدم که او دچار بیماری شده خیلی ناراحت شدم. به هر حال دوست دارم در استقلال بهترین بازی‌ام را انجام دهم تا جواب اعتماد حجازی، فتح‌ا...‌زاده و کادرفنی استقلال را بدهم.

نمی‌ترسی که در استقلال هم این اتفاق بیفتد و دچار سختگیری‌های حجازی بشوی؟

(خنده) دیگه سرم به سنگ خورده. اخلاق و خصوصیات حجازی را به خوبی می‌شناسم. مسوولیت من در استقلال چند برابر شده و من در این تیم به دنبال اهداف بزرگی هستم. البته بیشتر از این دوست ندارم در مورد این چیزها صحبت کنم. خیلی چیزها را باید در زمین ثابت کرد و بهتر است در مورد آن صحبت نکنیم.

از بازیکنان و هم پستی‌هایت در استقلال چه شناختی داری؟

می‌دانم که هافبک چپ استقلال مصدوم است و شنیده‌ام که استقلال بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارد. من در پست‌های هافبک چپ، هافبک راست و پشت مهاجم بازی می‌کنم و ترجیح می‌دهم تا راجع به هم پستی‌ها و بازیکنان هم تیمی‌ام صحبتی نکنم. البته فرهاد مجیدی را می‌شناسم! بوسکم که در باشگاه الوصل مربی مجیدی بوده و یک مدتی هم در فرانسه مربی من بوده است. از طرف دیگر خلیل هوجیچ هم که مربی من بوده به خوبی مجیدی را می‌شناخت. من می‌دانم که مجیدی کاپیتان استقلال است و شنیدم که توی داربی بزرگ تهران هم گل پیروزی را به قرمزها زده است.

از دی‌استرادا چه خبر؟

وضعیت تیم خیلی بهتر شده، از شش بازی آخر سه برد و سه تساوی کسب کردیم و این در حالی بود که ما لیگ را خیلی بد شروع کردیم. الان وضعیت خیلی بهتر شده و ای کاش بتوانیم به جام یوفا صعود کنیم.

چرا در بازی‌های اخیر دی‌استرادا کمتر به میدان رفتی؟

در آن اوایل فصل که مشکل نداشتن ITC باعث شد نتوانم به تیم دیگری بروم و در دی‌استرادا هم کمتر بازی کردم ولی پس از عقد قرارداد با استقلال بود که با سفارش مدیرعامل ایرانی باشگاه به من کمتر بازی دادند!

چرا؟

چون می‌خواستند که مشکلی برای من به وجود نیاید. می‌گفتند ما به استقلالی‌ها قول داده‌ایم تا تو کمکشان کنی و نباید مصدوم شوی.

در مورد اینکه به کشور مسلمان ایران می‌آیی چه نظری داری؟

اینکه وارد لیگ و کشور مسلمان ایران می‌شوم برایم جالب است. اینطوری خیلی راحت‌تر هستم. مثلا در اسلواکی برای غذا مشکل داشتم. باید دنبال جایی می‌گشتم که گوشت سالم به من بدهند ولی حالا می‌دانم که در تهران این مشکلات را ندارم. چند وقت پیش من در ماه رمضان روزه گرفته بودم و همین موضوع باعث شده بود تا بین بازیکنان سوژه شوم و حتی بعضی‌ها این موضوع را به مربی و مسوولان باشگاه خبر دادند. اولش خیلی ترسیدم و فکر کردم که آنها از این موضوع دلخور می‌شوند ولی مدیرعامل ایرانی باشگاه برخلاف آنچه که فکر می‌کردم برخوردی با من نکرد و حتی مرا تشویق کرد تا این روند را ادامه دهم و اعتقاداتم را دنبال کنم. محسنی می‌گفت که انسان باید راهی را برود و طوری عبادت کند که همه چیز بین او و خدای خودش بماند. او می‌گفت که انسان نباید ریاکار باشد.

کی به ایران می‌آیی؟

باشگاه استقلال برای صدور ویزای من کارهایی را انجام داده و اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا برای سه‌شنبه به تهران می‌آیم. دوست دارم هرچه زودتر به مجموعه استقلال اضافه شوم تا با آمادگی و هماهنگی کامل در نیم‌فصل دوم برای استقلال به میدان بروم.

می‌گویند نوع بازی تو شبیه روبینیوی برزیلی است...

... بله... در این مورد خودم هم صحبت‌های زیادی شنیدم و احساس می‌کنم سبک بازی‌ام به روبینیو نزدیک است ولی من زیدان را خیلی دوست دارم چون او بهترین بازیکن فرانسه بوده و البته مثل من مسلمان است.

زیدان بهترین فوتبالیست کشور من است و دوست دارم که از لحاظ فنی و اخلاقی او را الگوی خودم قرار دهم.





:: موضوعات مرتبط: حرف های بازیکنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: